Saturday, June 20, 2015

PIEROGI I OWCZE

Nie nie, to wcale nie jest tak że Matka Boska Pierogowa wysłuchała moich modłów.
 Ja po prostu jestem ze Śląska i lepienie ulubieńców podniebień Polaków mam we krwi i tylko na momencik o tym zapomniałam. Starałam się zrobić najdelikatniejsze, najbardziej rozpływające się w ustach ciasto z ultra gładkim, wręcz puszystym ruskowym nadzieniem.
Wyszły absolutnie boskie.
Absolutnie.
Boskie.
Jestem wręcz skłonna wysłać dziesiątki zaproszeń do pani Gessler aby potwierdziła to, co wam tutaj napisałam, najchętniej każdemu z was dałabym po pierogu, ale jak wiadomo jest nas prawie 40 milionów, kleiłabym do końca życia a nie taki mam cel :p

Do pierogów podałam pokrojone w plasterki kabanoski, oscypek a także sałatkę rucolową z kawałkami gruszki, posiekanymi orzechami, serem w nitkach ( też z Polski ) a wszystko to polałam sosem balsamico. Można jeszcze było skubnąć truskawek i czereśni.
Wszystko razem, pierogi, sałatka, truskawki smakowało OBŁĘDNIE. Mało polskie wydanie, ale nie chciałam straszyć tłustą skwarką i ciężkim ciastem, gdyż Farerzy nie mają w zwyczaju takich cudów jeść. Całe szczęście nie podałam kapusty, myślałam nad łazankami. Doszłyśmy z moim polskim, internetowym wsparciem do wniosku że ruskacze będą najlepszym naszym reprezentantem.

Dziouchy pojadły, pochwaliły a nawet brały dokładki. Gdyby mi ktoś rok temu powiedział że będę lepiła pierogi na Wyspach Owczych to posikałabym się ze śmiechu. Wstyd przyznać ale nawet nie wiedziałabym gdzie te wyspy są...
Na szczęście odkąd podróżuję, moja wiedza jest coraz obszerniejsza, teraz na pewno nie dostałabym trójki za przypisywanie na mapce gdzie co leży, chociaż mam jeszcze problemy jeśli chodzi o kraje arabskie, ale tam się nie wybieram... Na razie... :]

Dumna jak paw zostawiam was z foteczkami :)






Hi hi hi, zawsze znajdę sobie doskonałe towarzystwo ;-)


2 comments:

  1. świetnie piszesz! uwielbiam pierogi mam nadzieję że kiedyś będę miała okazję zjeść takiego zrobionego przez ciebie haha :D
    http://mynameisdominica.blogspot.com/

    ReplyDelete